Tuesday, October 6, 2015

Tentang Sesuatu



Salam.

Teman,
Mahu tahu sesuatu?
Tentang apa? Oh.. Pastinya tentang aku. Tidak mungkin tentang orang lain.

Semalam, aku gopoh-gapah mengejar yang aku panggil impian. Hingga satu masa, aku jatuh.

Jatuh? Ya... Jatuh tersungkur.
Sakit, teman.

Jatuh yang bukan biasa-biasa. Sakitnya memerit.
Fuhh.. Pedih.

Aku termangu sendirian. Berfikir.

Dia mana silap aku? Kenapa aku bisa jatuh sedangkan perjalananku sempurna. Jauh aku termenung sambil merawat rasa sakit.

Termenung lagi...
Berfikir lagi...

Oh! Allah...
Aku sudah tahu! Kamu mahu tahu, teman?
Aku malu.

Semua kerana...
Aku jauh dari Dia.

Dia? Siapa?
Dia, Allah. Tuhan kita.
Tuhan Yang Maha Pencipta dan juga
Tuhan Yang Maha Memberi tiap ketika.

Aku selalu curang padaNya,
sedangkan hanya Dia yang layak aku cinta.
Aku sering alpa dengan dunia,
Padahal Dia pemilik segalanya.
Aku terlalu gigih berusaha,
tetapi tiada masa untuk meminta (doa).

Terasa makin jauh. Malu.

Hari ini aku tetap gigih.
Gigih mengejar impian itu. Impian yang sama.
Tetapi tidak kosong. Bersama nikmat cintaNya.
Ya, pasti dengan cintaNya.

Moga-moga,
Jika aku kembali jatuh,
aku tahu Dia tidak jauh.
Ada. Ada dengan aku agar terus patuh.

-sarahlee-








No comments:

Post a Comment

© Pelangi Intisar | Blogger Template by Enny Law